6/6/08

No a la moció de censura

En el darrer més des del meu últim post han passat moltes coses, algunes esperades i altres una mica sorprenents.

Les esperades:
- Rijkard destituït. Des d'aquest modest bloc un agraïment i una reverència a una persona educada i amb estil, que ens ha donat moltes alegries i que ha contribuït decisivament a que el Barça sigui un club de nou respectat al món en el vessant esportiu. Però és llei del futbol que s'han d'aplicar canvis i el de l'entrenador és un clàssic.
- El substitut és Guardiola. Sonava des de feia mesos. A mi em sembla bé perquè és continuar amb el mateix estil educat, amb el mateix estil de joc vistós i a més és una persona de la casa. El que em fa por és que no té experiència i que, és una pena, però algun dia també serà destituït (és llei del futbol) i ens sabrà greu...
- jugadors que marxen. De moment confirmats 3, Edmilson, Zambrotta i Deco, però tot apunta que Ronaldinho i Eto'o no seguiran, i alguns secundaris tampoc. Veurem com acaba l'operació neteja. Gràcies a tots, alguns com Edmilson han entat en decadència i què hi farem, altres han estat barruts com el Zambrotta, un bluf, i altres com el Deco, el Ronni i el Eto'o han abusat de la confiança del club i de la gent i no mereixen seguir. Gràcies pel seu compromís (fins que l'han tingut) i bona tarda.
- jugadors que venen. Ja en tenim confirmats 3 de secundaris, el Keita, el Gerard Piqué i el Martin Caceres. Em semblen bé, però no són els cracks que poden reanimar a l'afició, haurem d'esperar a acabar la eurocopa per saber si Alves, Cristiano, Benzema o algú altre fa revifar la confiança en l'equip.

Les sorprenents:
- la increïble depressió en la que està instal.lada la Junta, encomanada per l'afició. És preocupant perquè no n'hi ha per tant, això és una empresa i cal que transmetin ganes perquè la gent s'animi.
- la moció de censura. M'ha sorprés molt que tanta gent hagi signat a favor de la moció, més de 6000, i que s'hagi d'anar a votar. D'acord que darrerament tot ha estat decebedor, però em sembla que la gestió del club no està essent tan horrorosa, crec que es pot donar una nova oportunitat(i última, d'acord) a la Junta, i que són conscients que han de refundar el projecte i que no podem errar. Si erren, d'acord que caldrà treure'ls, però ara no és el moment. És que ningú recorda els 2o i pico anys de Nuñez i gasparisme? en poc temps s'ha donat la volta al Barça com un mitjó i em sembla temerari que es vulgui tombar un bon treball de fons fet al club al primer revés que hi ha. Transformar el Barça era una feina molt gran i que, gràcies a un bon treball i a la bona sort, es va a aconseguit molt ràpid. Ara és moment de continuar amb un nou projecte i jutjar-lo amb duresa si va malament.

Dic No a la moció, no em sembla que es donin les circumstàncies perquè s'obri un procés d'incertesa electoral, crec que seria segur sembrar de nou una temporada més en blanc. Dono el meu suport a la Junta i confio que la temporada vinent recuperarem el crèdit i obrirem un nou cicle. i espero sobretot poder tornar a disfrutar al camp, perquè el pitjor per mi no és no guanyar títols, sino avorrir-se mirant futbol

2 comentarios:

Marc Cortés dijo...

No m'agrada el Laporta, ho reconec, però menys m'agraden els oportunistes. Si tantes coses malament s'han fet... perque esperar al moment en el que s'ha de preparar la temporada per fer la moció de censura? I resulta que un dels que proposa la moció es dedica a través d'un blog i amb un pseudònima insultar als jugadors i junta...
en el fons tots volen la poltrona i com ja vaig dir-te en un altre comentari... obliden que a`qui es mouen sentiments.

I ara tots a fer cua per presentar-se de presidents...uf quina pudor.

Pejots dijo...

Teniu molta raó i el que més greu em sap és que a can Barça es puguin veure escenes com la xiuda de 90 minuts a l'Eto'o.
Les persones passen: un dia o altra en Laporta deixarà de ser president; l'Eto'o potser ja ha acabat el seu cicle. Cap problema. Però, pel que sembla, també passa la memòria i això ens afecta com a col·lectiu: Posem al mateix nivell una errada d'un dia amb dotzenes i dotzenes de d'excel·lents partits i lluita sense sense fi.
Jo posaría una Moció de Censura a l'afició ("Energúmenos" que diria un meu amic intal·lectual)
Pere J Mitjans